fredag 31 maj 2013

Jens Fänge & Håkan Hellström

Detta har gått mig förbi men är lika intressant ändå. I går var det vernissage på Galleri Magnus Karlsson (gå och se btw, många verk, mkt fin video av Johannes Nyholm) och där stötte jag på Jens Fänge som berättade att han numera även är i skivbranchen. Stranded Singelklubb släppte 300 ex av Håkan Hellströms "Dom där jag kommer ifrån" (Devil Mcdoom remix) 2011 och Jens tillverkade lika många unika omslag för denna 7".  Själva remixen är jag inte jätteförtjust i men jag hade gärna haft ett ex för omslaget. Utropspris 2990 kr på Barnebys, att det då är en Håkan-singel bidrar nog också en liten del. Och är man konstintresserad för hela slanten kan man hålla ögonen på Bukowsiks, där får du en Fänge för mellan 50- och 150 000 kr.

Spotify - Dom där jag kommer ifrån (Devil Mcdoom remix)


Foto: Bukowskis
Foto: Jens Fänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar